SAIMAAN AMMATTIKORKEAKOULU

HAASTE

Saimaan ammattikorkeakoulu oli järjestämässä tutkimushankkeeseen liittyvää tapahtumaa eteläkarjalaisille yrityksille. Tapahtuman aiheena oli Bostonissa järjestetty Inbound-markkinoinnin megatapahtuma. Kaivattiin tapahtuman graafisen ilmeen ideointi ja toteutus, tekstien laadinta, tapahtuman sähköiset kutsut, tapahtuman materiaalit, PowerPoint-esityspohja sekä muun tapahtumaan liittyvän viestinnän suunnittelu ja toteutus. Tavoitteena heillä oli saada paikalle n. 50 osallistujaa.

 

RATKAISU

Tapahtuma paikaksi valittiin koulun sijaan Kehruuhuone, jonka tilat ovat selkeät, toimivat, kauniit ja sijaitsee keskustassa ja tarjolla oli aamupalaa. Ilmeeseen ja tapahtuman tunnelmaan panostettiin Inbound-markkinoinnin hengessä. Tapahtumasta lähetettiin sidosryhmille sähköpostitse kutsu ja luotiin Facebookkiin tapahtuma joka liitettiin Saimaan AMK:n omiin viestintäkanaviin.

 

TULOKSET

Tapahtuman osallistuja tavoite ylittyi muutamassa päivässä ja ilmoittautuminen täytyi sulkea ylärajan täytyttyä. Kaikkia suunniteltuja markkinointi keinoja ei ehditty ottaa käyttöön. Tapahtumassa oli todella hyvä fiilis ja väkeä paikalla 50 sijaan 80 markkinoinnista vastaavaa henkilöä.

 

Hyvä markkinointi osoitti taas, että jengin saa kyllä liikkeelle.

-Sami Lanu, Saimaan ammattikorkeakoulun sähköisen liiketoiminnan asiantuntija