LAPPEENRANNAN YRITTÄJÄT

HAASTE

Lappeenrannan Yrittäjät kaipasivat vetovoimaa uusien jäsenien hankintaan. Yrittäjä järjestön jäsenmäärä on ollut laskeva koko Suomessa ja Lappeenrannan Yrittäjät halusivat reagoida tähän, vaikkakaan tilanne ei paikallisesti Lappeenrannassa ollut niin hälyttävä.

 

RATKAISU

Ratkaisuksi ehdotettiin jotain aivan muuta, mitä asiakkaalla oli mielessä alunperin. Valmistettiin musiikkivideo Robinin Kipinän hetki kappaleeseen. Kappaleen sanat sopivat hyvin yrittäjille ja kappale on energinen ja positiivinen. Videolla näytettiin yrittäjiä työssään yksittäin, sekä yrittäjille suunnattuja tapahtumia.

 

TULOKSET

Musiikkivideo sai paljon huomiota ja katselukertoja. Videolla saavutettiin kiinnostusta yhdistystä kohtaan. Lisäksi video kasvatti tunnelmaa yhdistyksen sisällä ja loi yhdistykselle uutta ilmettä, sekä yhtenäistä viestintää. Videon myötä yhdistys otti käyttöön #meissäonkipinää ja lauseen "Tähän joukkoon kannattaa kuulua".

Lappeenrannan Yrittäjät palkittiin videon ansiosta Suomen Yrittäjien Vuoden viestijä 2017 -tunnustuksella.
 

 

Lappeenrannan Yrittäjät Etelä-Karjalasta sai Vuoden viestijä -palkinnon. Jäsenyrittäjien arjesta kertova Kipinän hetki -video nousi ilmiöksi ja lisäsi Lappeenrannan Yrittäjien näkyvyyttä. Vahva panostus sosiaaliseen mediaan houkutteli tapahtumiin mukaan uusia ja nuoria yrittäjiä.

-puheenjohtaja Sami Hänninen, Lappeenrannan Yrittäjät

Lähde: Lappeenrannan Yrittäjien kotisivut